25 Eki 2010

Fenerbahce 0 - 0 Galatasaray

Galibiyet beklediğimden herhalde skor beni hiç memnun etmedi. Ama buna da şükür. Biz dün akşamkinden daha iyi oynadığımız ve Fenerin dün akşamkinden çok daha kötü oynadığımız maçları bile kaybettik.

Galatasaray maça Fenerbahçe'ye göre daha arzulu başladı. İlk 45 dakikanın neredeyse tamamında üstün olan taraftık. Ama bir türlü gol bulamadık. Bunun en büyük nedeni Baros'un eksikliğiydi. Pino santrafor özellikli bir futbolcu olmadığını gösterdi. Zaten dünkü maçta santrafor olarak oynamadı. Kötü oynamadı ama iyi de oynamadı. Elano uzun zamandır forma giymemesine rağmen dün akşam özellikle ilk yarıdaki performansıyla bana göre Galatasaray'ın en iyi iki isminden biriydi (Diğeri Neill). Brezilya milli takımında oynadığı mevkide oynadı ve iyi işler yaptı. Misimovic'ten daha iyi bir performans beklerdim ama 4-5-1-0 dizilişinin solunda bundan daha iyisini de yapamazdı. Ayhan'ın Galatasaray'da oynamasını hala istemiyorum ama hakkını yememek lazım dün akşam iyi oynadı. Fakat Mustafa Sarp için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Onun yerine Barış Özbek daha iyi olabilirdi. Gelelim Cana'ya. Bana göre ilk 11in değişilmez oyuncularından biri olması lazım. Dün akşam elinden geleni yaptı. Maçın iyilerinden biriydi. Hakan Balta bu sezonun en iyi performansını sergiledi. Fenerbahçi'nin kanatları yol geçen hanı gibiydi. Stoch ve Dia'nın savunmaları kötü değil sıfır. Hakan Balta ve Sabri iyi çıkışlar yaptı. Servet o eski Servet değil. Beklenmeyen hatalar yapıyor. Rijkaard'a mana buluyordu ama Rijkaard da gitti bir an önce toparlanması lazım. Neill, Elano ile birlikte bana göre maçın en iyisiydi. Niang'a rahat top oynattırmadı. Savunmada hatasızdı. Fakat bazen sertliğin boyutunu arttırdı. Maçı sarı kartla bitirdiği için şükretmeliyiz. Ayrıca Volkan'ın çıkardığı şut gol olsa maçın tartışmasız yıldızı olurdu. Aykut için söylenecek çok birşey yok. Fenerbahçe'nin pozisyon fakiri olduğu bir maçta hatasız oynadı. ama bu maç bir ölçü olamaz.

Fenerbahçeye gelince, Fenerbahçe'nin en iyi ismi Niang'dı. Gol atmasa bile birşeyler yapmaya çalıştı. İlerde çok yalnız kaldı. Ben en çok kanatlardan korkuyordum ama ne Dia ne de Stoch vasatı aşamadı. Orta sahada Emre-Mehmet ikisi yetmedi. Dia ve Stoch yardım etmeyince orta saha mücadelelerinden galip çıkamadı Fenerbahçe. Caner ve Gökhan'da önlerindeki oyuncuların savunma yönü olmadığından ileri çıkmayı pek tercih etmedi. Yani Fenerbahçe adına fiyaskolar Stoch ve Dia oldu. Stoperleri çok konuşmaya gerek yok. Volkan kalesine gelen topları çıkardı ve hatasızdı.

Son olarak Hagi'ye gelecek olursak Hagi'nin derbi için etkisi mutlaka olmuştur (Tugay ile birlikte). Ama Galatasaray maça teknik direktörsüz bile çıksa göstereceği performans bundan farklı olmazdı. Yani bu oyunu Hagi'ye bağlamak çok doğru olmaz.

Hiç yorum yok: