15 Eyl 2010

Yeni sezonda Galatasaray CC

Bu sezon beklentim büyük. Artık basketbolda kupa kaldırmanın zamanının geldiğini düşünüyorum. Galatasaray basketbolda bu sezon oldukça iyi bir kadro kurdu. Kadro neredeyse baştan aşağı değişti.

Öncelikle takımın başına Türk basketbolunu çok iyi bilen, Efes Pilsen'i 4 yıl üst üste şampiyon yapmış bir hoca getirildi. Oktay Mahmuti. Hatırlarsınız Galatasaray Murat Özyer takımın başına ilk geçtiğinde (2006-2007) önemli bir ivme kazanmıştı. Bir sezon önce play-out oynayan Galatasaray o sezon normal sezonu 4. bitirmiş, çeyrek finalde Beşiktaş'ı 3-0 ile geçmiş, yarı finalde o sezonun şampiyonu Fenerbahçe Ülker'e elenmişti. Bu sezon Galatasaray'ın Oktay Mahmuti ile daha yüksek bir ivme kazanmasını bekliyorum.

Kadroda köklü değişiklikler yapıldı. Geçen sene oynayan yalnız 2 oyuncu (Radoslav Rancik, Caner Topaloğlu) takımda kaldı. 9 oyuncu (Simas Jasaitis, Evren Büker, Can Akın, Polat Kocaoğlu, Darius Washington, Mike Wilkinson, Tufan Ersöz, Eren Beyaz, Alican Güney) ile yollar ayırılırken bu oyuncuların yerine 9 oyuncuyla (Ermal Kuqo 'Efes Pilsen', Tutku Açık 'Türk Telekom', Melih Mahmutoğlu 'Darüşşafaka CT', Haluk Yıldırım 'Beşiktaş Cola Turka', Sertaç Şanlı 'Genç Telekom', Preston Shumpert 'Efes Pilsen', Taylor Rochestie 'Göttingen', Josh Shipp 'Bornova Bld', Luksa Andric 'Cibona Zagreb') anlaştı. Bunların dışında geçen sene kadroda bulunan fakat forma şansı bulamayan Hüseyin Göksenin Köksal'ın yanı sıra altyapıdan 2 isim (Doğukan Sönmez, Muhammed Baygül) daha kadroya dahil oldu.

Kadroyu geçen seneki ile karşılaştırdığımızda bu sezon başarıyı hedeflemesinin yanında geleceğe verilen önemde ortaya çıkıyor. Takımın yaş ortalaması Haluk Yıldırım hariç 24,2; Haluk Yıldırım ile birlikte 25,2. Kadroda 25,2 yaşın altında 9, üzerinde 5 oyuncu bulunuyor. Takım en yaşlısı tabi ki Haluk Yıldırım. 38 yaşındaki basketbolcu erken bir evlilik yapsa çocuğu takımdaki gençler yaşında olurdu muhtemelen. Şaka bir yana bir tecrübe abidesi. Tecrübesiyle takıma çok şey katacaktır. Oktay Mahmuti'nin Efes Pilsen'de saha içi liderliğini emanet ettiği Nikola Prkacin'in görevini Galatasaray’da Haluk Yıldırım üstlenecek. Takımın diğer tecrübeli isimleri Rancik, Ermal, Tutku ve Shumpert. Rancik’in geçen sezon yaptıkları bu sezon yapacaklarının teminatı. Ermal, kaç sezondur Galatasaray’da görmek istediğim bir oyuncu. Ermal'i Galatasaray formasıyla görmek için sabırsızlanıyorum. Tutku’yu pek sevmem. Rakipken çok canımızı yaktı. Ama Galatasaray formasıyla bir kez izlemek onu sevmeme yetecektir. Shumpert ise ligimizi iyi tanıyan yabancılardan. 2007-2008 sezonunda Beşiktaş Cola Turka’da gösterdiği performanstan sonra 2008-2010 yılları arasında Efes Pilsen’de oynadı. Hücum gücüne ve yüksek yüzdeli şut oranına rağmen savunması yeterli değil. Ve inişli çıkışlı performans sergileyen bir yapısı var. Umarım Galatasaray’da iniş-çıkış değil sadece çıkış yaşar...

Galatasaray Cafe Crown 2010-2011
#4 Joshua Ian Shipp (24)
#5 Doğukan Sönmez (18)
#6 Melih Mahmutoğlu (20)
#7 Hüseyin Göksenin Köksal (19)
#8 Caner Topaloğlu (25)
#9 Preston Shumpert (31)
#10 Taylor Rochestie (25)
#11 Tutku Açık (30)
#12 Luksa Andric (25)
#13 Radoslav Rancik (31)
#14 Haluk Yıldırım (38)
#16 Muhammed Baygül (18)
#19 Sertaç Şanlı (19)
#23 Ermal Kurtoğlu (30)

Coach: Oktay Mahmuti

Bu arada takımı izlemek isteyenler için; bugün 19:30'da SKYTURK'te Galatasaray-Dynamo Moscow maçı var.

EDİT: SKYTURK'te değil GSTV'deymiş...
http://www.hyper.com.tr/?s=415&t=16 bu adreste Skyturk'te gösterileceğini yazıyordu. Fakat şu an DeVeDe Kulak diye bir program var Skyturk'te

EDİT2: Bir karışıklık oldu iki kanal da veriyormuş maçı.

3 yorum:

ERDEM ÇETİN dedi ki...

Shumpert ve Tutku konusunda benimde şüphelerim var.Ama ben hala iki numarada Evren,üçte de Jasa'nın kaybedilmesinin çok yazık olduğunu düşünüyorum.Çünkü bırakın geçen seneki süper oyunlarını,kalsalardı Oktay Mahmudi sistemine de daha çok uyacaklarını düşünüyordum.Çünkü daha sert savunma olurdu.Takım içi rotasyonda daha geniş olurdu.Bu sene alınan Ümit Milliler gelecek vaad ediyor ;ancak onlarında şu an için henüz yeterince tecrübeleri yok.Şimdiye kadar alınan skorlar iyi ama hala aklımda soru işaretleri var benim...

Mert dedi ki...

Jasaitis ve Evren konusunda sana katılıyorum. Yönetim Jasaitis konusunda üzerine düşeni yaptı. Fakat oyuncunun kalmaya niyeti yoktu ve gözü Avrupadaydı. Ama Evren konusunda yönetimin bi girişimi yoktu. Evren'in bu konuyla verdiği demeci aynen yazıyorum:

"İki aydır teklif bekledim fakat herhangi bir teklif gelmedi. Sezon sonunda konuştuğumuzda "Teklifler var, onlar 5 veriyorlar siz 3.5 verin bende imzalayayım" dedim. Fakat sonrasında herhangi bir geri dönüş olmadı. Madem sana 5 veren var o zaman durma git, biz sana 3.5 bile vermeyiz dediler. Ben her türlü fedakarlığı yapmaya hazırdım, bir ay kadarda bekledim bu konuşmaların üzerine belki bir umut teklif gelir yine diye.. Fakat dediğim gibi herhangi bir teklif gelmedi..." Kaynak FCN Blog
--------------------
Tutku ve Shumpert'ı izleyip göreceğiz.
Gençlerde ise özellikle Melih gerçekten ümit vaadediyor.

ERDEM ÇETİN dedi ki...

Tutku dükü maçı sayı atmadan bitirdi.Shumepert da inişler çıkışlar var.Evren konusu çok üzmüştü beni.Klasik gs basketbol şubesi yönetim eksiklikleri.Yine de umutluyum az sayı yedik bugüne kadar ki maçlarda.Hücum için ise soru işaretleri var hala...